De eerste vraag die ik vaak krijg is "waarom een zelfbouw camper en geen fabrieksklare camper"? Simpel. Fabriekscampers hebben vaak exact dezelfde indeling. En de meeste ervan zijn ingericht op "zo passend mogelijk voor iedereen". Wil je echt iets nét even anders omdat je gebruik, gewenste indeling en/of je gezinssamenstelling niet standaard zijn, dan vallen fabriekscampers al snel af.
Een tweede voordeel van een camper-op-maat is dat je een nieuwe inrichting hebt in een bus die al wat ervaring heeft. Dat scheelt behoorlijk in bpm en dus in de uiteindelijke kosten.
een derde en laatste voordeel is dat je vrij bent in kleurgebruik en precies die opties hebt die voor jou belangrijk zijn.
Het bedenken van de juiste indeling en kleuren voor een camper is niet eenvoudig. Gelukkig hielp C'est la Vie me door dit proces heen.
Om de juiste lengte voor de bus te kiezen, kreeg ik zelfs een weekend een L3 mee. Zo kon ik inschatten of de juiste keuze L2 of L3 was. Wat een mooie service! Uiteindelijk toch gekozen voor L3. Daar heb ik geen spijt van! Voor een echt "zwerfhuisje" bleek dat beetje meer ruimte tov een L2 ideaal.
Dingen die ik wilde zijn allemaal verwerkt in het eindproduct. Denk aan voldoende solar en Li-accu voor off-grid, een dik en fijn matras, een gezellige zit, een ruime omvormer, mooie kleurcombinaties, zwarte wielen met all-season-banden, onderbouw LPG voor koken, toilet onder het bed, een hangkast ,een schoenenkast, trigas-meter, unieke wolvilt-gordijnen, etcetera. En de dingen die ik tijdens het eerste gebruik toch anders wilde, zijn netjes aangepast.
Omdat ik zelf op ruim 3 uur rijden van Burgh-Haamstede woon, was het gedurende het bouwtraject handig dat er een app-groepje werd aangemaakt, waarop ik regelmatig update-foto's ontving. Ook gebruikt C'est la Vie die appgroep voor praktische vragen tijdens de bouw. Mooie service!
Wat vind ik de "plusjes" en "minnetjes" van C'est la Vie?
+ écht meedenken om tot een uniek product te komen
+ afwerkingskwaliteit is erg netjes en degelijk
+ materiaalgebruik stijgt boven welke fabriekscamper dan ook uit
+ je proeft de passie bij het bedrijf
+ je bent geen nummer, maar ze kennen je naam en wat je belangrijk vindt
+ hulp bij de aanschaf van de meest passende bus (kleur/vermogen/uitrusting)
+ het bedrijf heeft voldoende volume om continuïteit te waarborgen (al meer dan 80 unieke campers gebouwd)
- de doorlooptijd van het bouwen van een camper is best lang; daar moet je jezelf op instellen
- het aantal mogelijkheden en keuzes is zo groot, dat het soms voor mij als leek wat ging duizelen
Al met al dus supertevreden over "Hans en zijn team". Denk je zelf aan een camper op maat (het gaat echt ver boven de term zelfbouw uit), denk dan zeker aan C'est la Vie. Misschien niet het goedkoopste adres voor de bouw van je droomcamper, maar misschien wél het beste adres ervoor!
Martin.
Heeft u vragen over het bouwen van een camper, neem dan contact met ons op via het contact formulier of bel naar 0111 - 78 50 27
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer